2010/01/10

2010

Salam,
Sekarang aku melangkah satu tapak lagi selepas selesai satu tapak. hehehe. Tapak sebelum ni adalah lulus cw. Sekarang tahun 2010 ada azam lain. Semalam 9 Jan 2010 aku register untuk futher study dalam bidang IT di Open Universiti. Alhamdulilah tercapai jugak azam aku di tahun 2010 ini. So mula-mula rasa macam tak percaya, takut, sejuk, seram dan macam-macam lagi. Ye la bukan apa, boleh ka aku buat study ni. So aku tekad buat dulu baru tahu. Tak buat tahu plak. So rakan-rakan semua kemungkinan aktiviti luar akan di kurangkan. Itu sajalah sebab terasa macam zaman study dulu balik. Aku stufy ni secara part-time, mungkin sabtu dan ahad kelas dia. Sekarang masa pun dah tak banyak lagi. Aku kena tumpu pada azam aku ini.

Lagi satu sekarang ni aku ada rezeki skit nak beli equipment HF. Aku tengah negotiate dengan seseorang untuk membeli equipment ini. So apa yang aku boleh buat di sampaing study..study..study boleh main radio. Itu sajalah nak lebih-lebih tak boleh la. Insyaallah bulan depan semua equpment untuk akan ada. Cuma satu saja yang dok penin. Aku duduk di rumah apartment 15 tingkat dan aku di tingkat 2. So nak kena pikiaq apa antenna yang sesuai. So benda-benda macam dok kacau di kepala aku ni. Tapi tak pa kita ada ramai kawan yang handal-handal dan experience jenoh. Mungkin depa ni boleh bagi idea yang baguih. Insyaallah ada kelapangan masa aku nak pi jumpa depa ni.

Jadi sekarang ini aku punya azam dah jelas dan terang. Aku akan habiskan study aku ini jugak walauapa pun terjadi. Di samping tu aku akan jengok jugak la hobi radio aku ini. Tapi eyeball belum tentu lagi. Itu semua bergantung pada keadaan masa dan kelapangan tanpa ada halangan. So kepada rakan-rakan aku selitkan skit doa anda untuk aku jadikan semangat untuk terus mencapai azam aku ini. Jika aku tidak bereyeball bukan aku sengaja. Jika aku tak join mana-mana program bukan aku sengaja. Jika audio tak keluar di frequency mana-mana bukan aku sengaja. Jawapan dia dah jelas dan terang. Harap anda semua mengetahui. Insyaallah.

2 comments:

Zek@9m2pro said...

Tahniah further study. Sudah sampai masanya bang. Alhamdulillah berjaya juga membeli set HF. Apapun kekalkan semangat sebagai penjana kepada semua rakan-rakan lain. tk

9m2rie said...

tku pro zek, alhamdulilah atu dah ada dengan psu. HF set belom smpi. nak berubah pada aku kena buat sesuatu yang baru.

Morse code trainer