2008/11/16

Dulu aku nak jadi cikgu.....tapi tak kesampaian

Ni la gambar aku dengan rakan-rakan kelas science dan matematik. Aku rasa ni jalan hidup aku nak jadi Cikgu.
Tapi nak buat macamana tak dak rezeki. 1 semester saja aku dekat maktab. Lepas tu aku keluar.
Hanya kawan-kawan yang tahu kenapa. Bukan ada masalah disiplin pun. Tapi tak ada rezeki. Mungkin anda yg membaca atau melihat mungkin beranggapan "kalau keluar maktab tu mungkin ada masalah disiplin" Tapi sebenarnya TIDAK!!!. Pengorbanan aku menyenangkan rakan-rakan aku yang mengambil 1st Diploma perguruan malaysia. Aku terpaksa sebut....sememangnya aku tak suka sebut. Sampai sekarang budak yg jadi cikgu dah senang lenang. Skrg dah ada rakan cikgu yang satu batch dengan aku dulu dah jadi rakan amator. Antaranya 9w2bj dan 9w2llk mungkin diaorang tahu kenapa dan mungkin diaorang tak tahu kenapa. Hanya rakan yang benar-benar tahu adalah semua rakan yang ada dalam gambar ni. Kenapa aku letak gambar ini di blog? 1st ikut suka aku la blog aku. 2nd aku tengah mencari semua rakan aku dalam gambar ni. Ada yang aku dah dapat contact seperti bushra, marina, yahya dan ada 2 3 org lagi aku lupa nama. Tapi yang lain belum. Ni la sedikit sebanyak kisah aku dulu nak jadi cikgu. Skrg ni aku bersyukur bila aku masuk MARA. Bukan MARApu so aku TERambik bidang electronic. Alhamdulillah aku dah kerja dekat MIMOS SEMICONDUCTOR (mysem)
Dalam gambar tu aku duduk:- dari sebelah kanan barisan depan duduk number 3.

No comments:

Morse code trainer