2008/11/18

HF Radio Idaman....

Spec:
AM/SSB/CW Modes
Digital S/RF Meter
180-10 Meters
Noise Blanker
VOX Function
IF Shift
Automatic Notch
100 Watt Output (40 AM)
RIT
Multi Function Meter
Keypad Input
CW Keyer
Front Firing Speaker
Microphone Compressor
Optional UT-102 Voice Synthesizer
10 Hz Readout
1 Hz Tuning
Lock
Ni HF radio idaman aku. Rakan ham yg lain semua dah terbang jauh. Aku masih ti takuk yg lama. Mungkin rezeki depa lebih. Mungkin Rezeki aku utk beli HF radio ni belum sampai. Tapi insyallah akan di usahakan untuk mendapat HF radio ni. Tapi macamana? Aku pikir la sendiri nanti. Tapi sebelum tu........betul ka kata orang Ham radio untuk orang2 yang kaya saja. Ye la nampak diorang sederhana saja tapi mampu beli HF radio ni. Tapi bagi aku la mungkin tidak...... cuba kita ubah pemikiran kita supaya menganggap radio amator ni "hobi" aku rasa kalau dah hobi tak salah beli kalau mampu. Kalau tak mampu jangan beli. Lagi satu hobi, hobi jugak tanggungjawab lain tak bulih tinggal.....tanggungjawab pada agama, family dan sebagainya. Kesimpulan nya anggaplah radio ham ni sebagai hobi.

No comments:

Morse code trainer