2011/05/17

Antenna Hilang DI Alamanda PutraJaya

16-05-2011:Alamanda PutraJaya: 3.00pm - 7.00pm.
Semalam masa untuk family bawak diaorang semua pergi jalan2 di Sana "Alamanda @ AlaMalang" PutraJaya. Lebih kurang tengahari sampai sana dan balik hampir pukul 7.


Nak menuduh tiada bukti. So hati ni cakap biarlah dah nak hilang. Antenna tu pun "made in thailand VR-7" saja. Itupun depa teringin. Tapi kalau nak tak payah curi mintak dekat aku,....aku bleh bagi.

Semasa parking tu takdak plak kereta yang di syaki. Kereta teksi dekat bawah sana. Aku parking sebelah atas berdekatan dengan "carefour @ kapoq". Selang 2 dan 3 buah kereta ada kereta daripada skmm. Tapi tak kan depa kot.

Jadi kalau aku dapat la sapa yang ambik "putus makrifat". Semua pekakas dalam akan keluar. Bukan nak riak takbur. Tapi geram dan sakit hati woooo. Tak salah mintak ka apa kalau dah teringin sangat dan guna antenna VR-7 aku. Aku dok bela antenna tu daripada aku pegang "9w2" sampai ke "9m2". Ni lah punca yang aku jadi malas dengan radio amateur neh dan bertambah-tambah lagi aku membenci radio amateur ni. Kalau ikut hati la. Dah la masa aku nak dapat "9M2" macam2 dugaan.

Tapi tak apa, aku terima saja pekara yang terjadi pada aku neh. Insyallah under controll.

PERINGATAN: Untuk rakan2 semua dekat shopping complex yang besaq2 pun hilang antenna ini kan pulak parking di luar sana. So kalau boleh cabutlah antenna simpan dalam kereta.

Kepada yang ambik antenna aku tu terima kasih kerana menyedarkan aku dan aku doakan semoaga allah saja dapat membalasnya.

2 comments:

9W2WZY said...

dah penah rasa mcm mana rasanya bila antenna kena kebas... hancur berkecai hati nie.. walopom antenna tu murah ja..
jgn kata antenna handy pom kena gak hanya tarikh yg berlainan...

9W2BZT said...

adus..antenna aku dah dah berabuk dalam stor...tua sikit usia antenna hang tu dari usia antenna aku ni..
apa pun semoga yg curi tu dapat balasan...

Morse code trainer