2009/12/16

Aku bukan menyepi tapi berurusan,tugasan dan penyelesaian


Salam semua rakan2. Aku bukan menyepi diri tapi ada tugasan yang kena buat. Di samping itu minggu ni adalah turn aku untuk standby kerja sampai hujung bulan. So mungkin rakan2 tertanya-tanya "mana pi amry ni" ataupun depa laguni "mana pi 9m2rie ni". Mungkin ada orang berkata tu la dah dapat 9m2 terus senyap. Tapi aku harap rakan2 tak berkata begitu. Sebenarnya aku sibuk dengan urusan kerja dan family aku. Bagi urusan kerja sekarang ni tempat kerja aku tak cukup orang dan banyak equipment baru masuk. Semua benda nak kena buat, nak handle vendor lagi. Kalau vendor local senang skit sbb bahasa malaysia dia paham tapi kalau vendor luar "korea". Nak kena cakap korea dengan depa ni. English pun depa bleh skit2. So hari2 melayan benda ni di samping hookup dan sebagainya. Bagi urusan family pula one of my family at kampung sakit cancer. So emak aku ada 2 org adik beradik saja. So adik mak aku ni merangkap mak menakan aku ni sakit cancer payu dara. Sekarang masuk wad untuk buat kemo. So banyak perkara yang nak kena settlekan. Aku cerita semua benda2 ni bukan apa, bukan nak mintak belas kasihan. Tapi just luahan perasaan kenapa aku senyap dan sunyi audio aku ni. Memang semua orang ada masalah tapi ini adalah hakikat sebenarnya. Berharap sangat jangan la ada rakan2 atau sapa2 salah tafsir. Aku sepi dan diam diri bukan lari, takut, malas, SOMBONG dan sebagainya. Dalam hidup aku ni, kandang2 benda yang kita tak suka yang kena buat. Mohon sejuta kemaafan la kepada rakan2 aku yang ambil RAE exam hari ni. Sebab tak sempat nak join kelas preparation untuk exam, kalau ada pun sekejap saja bagi semangat dan moral support. Untuk pengetahuan rakan2 AYAHANDA aku juga hari ni pergi ambil exam RAE. Semalam aku call dia bertanyaankan pasai RAE ini. So menjawab "amry abah x boleh nak concerntrate baca buku sbb sibuk dengan makcik aku yang berada di wad sebab sakit". So tak apalah aku cakap. Tapi kalau takdak apa2 pi la ambik exam RAE tu lepas balik la. Terima kasih dekat cher (9w2cey) yang bagitahu aku esok ayah aku pergi nak bas ke tempat exam RAE tu. Terima kasih rakan2 local sik yang sudi membantu aku. Aku berharap pada ayahanda aku semoga lulus dan tak lupa juga pada rakan2 lain yang nak ambik exam hari ini. Aku doakan semua anda semua berjaya. Insyallah.
Itu saja ringkasan cerita aku harini dan hari berikutnya. Masih banyak lagi yang pahit2 yang tak bolih di ceritakan. Jumpa lagi 73.

2 comments:

mazru said...

aku sekarang pun dah jarang betul qso...xde mood..

Jen said...

pedulikan dgn apa org kata.....klu nak ngkiut org tak kemana bro..buat yg terbaik utk diri...

Morse code trainer