2010/03/31

Saja-saja

Malam tadi lepas siap kerja aku. Jari aku geram tengok key tu. Kebetulan echolink on. So aku try masuk qso dengan cw. Alhamdulilah ada orang menjawap iaitu Aimil-9M2AUR. Apa lagi tekan la. Tapi tu lah dah lama tak tekan macam2 bunyi keluar. Copy tetap boleh copy. Lagi satu cara cw qso aku dah byk lupa. So nak kena practise. Nasib ada aimil boleh betulkan apa yang salah. Aimil pun lama jugak tinggal cw lebih kurang 6 bulan katanya. Kira ok lah bleh copy apa yang di hantar.

Apa yang menarik adalah. Jika masa belajar CW dulu dengan teknik yang betul dan berjaya membenam kan terus rhythm cw ke dalam minda. Insyallah kita boleh recall balik dengan cepat. Pengalaman aku memang betul benda ni. Tapi tu lah tatacara cw qso kena training balik la. Sekarang aku tak tumpu sangat cw qso ni. Sebab ada mission lain yang aku tengah buat sekarang ni. Tengok la lepas final exam ni. Aku cuba start balik.

Tak lupa jugak rakan baru saya 9W2LMF- Mr Ben. Salam kenal daripada saya mr.ben. Saya tahu anda boleh copy cw. So teruskan belajar cw. Jika ada masalah dengan cw jangan segan tanya, mungkin saya dapat membantu anda. Tak lupa juga rakan2 yang monitor terima kasih atas laluan.


2 comments:

9M2AUR said...

ok bro...
thanks for last nite...
membakar semula semangat aku...
INSYALLAH jumpa di echolink dulu...biar mula dari bawah...kalo kelapangan jgn tak hallo aku dulu...aku harap dari hang tuk bantu aku semula...6bulan bro....sebab merajok sebelum nie...tapi INSYALLAH...all the best..
73

mazru said...

salam..

Teruskan..selamat maju jaya

Morse code trainer