2009/11/07

Sudah lah


Ini saya punya lama mana dalam hobi ini dan tidak ada kaitan dengan orang lain 2002 sampai sekarang. Hobi yang unik, merapatkan tali persaudaraan tak kira bangsa. Sekarang dah lain ada saja isu-isu yang menjadi ketidakpuasan hati. Sama ada ia benar atau tidak benar the best solution buat la muzakarah. Cari dimana silapnya. Sekarang imej sudah tercalar. Lama dan baru dah tak ada persefahaman. Akibat daripada perkara ini ia akan terbawak-bawak kemana saja. Sebabnya sekali perkataan itu keluar sama ada di mulut atau menulis susah nak di hilangkan. Jika benar anda ikutlah jika salah anda bersubahat dan bertalibarut. Jika perlu stop di sini berhentilah cari jalan penyelesaian. Orang lain melihat ikatan persaudaraan sudah mula tercalar. Orang mungkin suka "kah..kah..kah" dengan perkara ini dan ada yang tidak suka "tolonglah" mana pergi semangat itu. Jangan harap la aku akan pergi ke 7015 jika masalah ini berlarutan. Kalau perlu stop di sini ok cukup. Sebab makin lama makin berlarutan jalan penyelesaian tiada dek kerana pekara itu sengaja atau tidak sengaja. So please stop yang memulakannya cari la jalan untuk menyelesaikannya dan yang membaca, mendengar juga cari jalan penyelesaian. Kalau hobi ini tidak relevan lagi maka cari la hobi lain. Masa tidak akan menunggu kita lagi dan umur semakin tua.

11 comments:

mazru said...

yelah bro..enough is enough.

aku tengah pening nak mule kan study 30 wpm ni,15 wpm pun terkantoi-kantoi lagi..kuikuikui

9M2RIE said...

ya mazru. ok la tu. kau pernah cuba tak online cw. dia boleh tolong test kita maximum speed yang kita boleh pergi. tapi dengan latihan la. Cuba masuk ke web online cw atau pun di blog aku dah ada link ke web tu just click saja. Selamat mencuba. mari kita gear-up speed setinggi mungkin. Tapi aku kena stop dulu sbb kepala serabut skit.

AMATEUR RADIO STATION : 9M2GET said...

dr rie....
aku harap semua dah settle.....hehehe
bagi aku semua nie hanya lah satu cabaran dalam komuniti ini.perkara hang nak on atau tak di 7015 itu terpulang.... cuma aku nak kongsi.....9m is a very rare station sekarang.....pile up untuk callsign kita amat tinggi....so kalau dah berpeluang cubalah....so rie all the best to u....kalau ada rezeki kita jumpa di hf....baju baru hang pun aku rasa dah tak lama....mungkin dalam minggu dpn...hihihi 73 de 9m2get skee

9M2RIE said...

because 9m2 very rare la saya dan rakan2 lain nak ajar rakan2 baru. Belom tentu aku boleh on 7015. munngkin orang lain boleh on. Insyallah tku hairi.

mazru said...

hairie..aku pun nak jugek baju

Zek@9m2pro said...

aku nak gak..saiz XL udah le

9W2GTR said...

Hairie...aku & rie pun dlm batch 01/09 dan kami GAGAL ketika itu..jgn kenal & kenang batch yg LULUS je...hi hi hi

Rie...Kita tak dapat bersama
Namun kita juga manusia
Kita punya rasa cinta
Masing-masing punya harga...oh..oh...

Mahu apa lagi
Akan aku korbankan
Selagi ada hayatku di kandung badan
Oh terima kasih
Kerana balasan
Semoga sejahteralah hidup semua
Oh kawan

73

Jen said...

oit..nak berkaraoke pergi tempat lain ler....org duk citer cw,ngko duk citer karaoke....biler nak belanja hurey hurey...

9W2OCC SHAM aka Misai Tanglooong said...

rie bagus la kalu nak hentikan semua bullshit ni,,, yg baca pun rasa malu apatah lg yg menulis,,, tak membawa kebaikan pun,,,

macam2 cerita dah keluar,,, seolah-olah semua 9M buka pekung di dada,,,

Jangan jadi LABU,,, sorang terjun ,,, yg lain pun nak ikut jugak ker ,,,


BIARKAN,,, BIARKAN,,, BIARKAN,,,

Selagi masing2 emosi dan tak mau rendahkan tahap KEEGOAN,,,

THIS BLOODY FUCKING BULLSHIT TAK BERKESUDAHAN,,,

THE WHOLE WORLD NOW MONITORING 9M COMUNITY IN MALAYSIA

Nukilan diatas tiada kena mengena dgn orang YANG dah MATI,,,

9W2GTR said...

ialah..ialah aku pergi..sesungguhnya aku sedar aku tidak layak cite bab cw nie.

Lagi pun aku bknnye batch yg LULUS 01/09. sori jen & rie merapu kat sini.

Kenang daku dlm doamu. 73

9M2RIE said...

aku pun sama gtr. masa tu aku dan engko gagal. Jangan dok ingat dunia saja cw 30wpm ingat akhirat sama baca, hayati dan dengar al quran sama.

Tku bang sham atas saranan. makin lama dok megah2 dgn keegoan makin menyala api dedam.

dua tiga kucing belari tapi ingat ada yg berjalan. hahahahhaa.....jahanam.

Morse code trainer